קרדיט michaelefron

ממש כפי שנדל"ן הוא הרכישה המשמעותית ביותר שתעשו, בין אם כאנשים פרטיים ובין אם כעסק, כך משכנתא היא ההלוואה המשמעותית ביותר. מדובר על סכום גבוה מאוד שהחזרתו מתפרשת על פני תקופה ארוכה וגם הרכב המשכנתא מסובך עבור אדם שאינו מבין או מנוסה בתחום. אמנם ישנם יועצי משכנתאות בבנקים או בחברות המציעות משכנתא, אך באופן טבעי יועץ משכנתאות מטעם גוף מסוים לא יהיה חף מאינטרסים כך שהייעוץ לא יהיה מקצועי בלבד אלא ישמור על האינטרסים של אותו בנק או גוף אחר. יועץ משכנתאות פרטי לעומת זאת יבחן את הדברים על בסיס מקצועי בלבד בשל היותו ניטרלי ואובייקטיבי לחלוטין.

גם משכנתא צריך לבנות

כאמור, משכנתא היא הלוואה בסכומים גבוהים מאוד המוחזרת לאורך זמן כך שיש לקחת בחשבון שהנתונים שישנם כעת ואותם לוקחים בחשבון יכולים להשתנות. לכן, בניית תמהיל משכנתא צריך להיעשות בצורה חכמה. כדאי לא לשים את כל הביצים בסל אחד ולא לבחור מסלול אחד גם אם הוא נשמע אטרקטיבי. כדאי לשלב בין מספר מסלולים תוך לקיחה בחשבון של דברים הצפויים לקרות במשק וישפיעו על גובה החזר המשכנתא והריבית כמו עליה בריבית שקובע בנק ישראל או עליה במדד- מדד המחירים לצרכן או מדד תשומות הבניה שרלוונטי כאשר זו דירה מקבלן או בית הנבנה בבניה עצמית. את כל השיקולים האלה ורבים נוספים ייקח בחשבון יועץ המשכנתאות שיסייע לכם לבנות את המשכנתא המתאימה לכם ביותר.

ללכת עם השינויים גם במשכנתא

אמנם כדאי לבנות את המשכנתא בצורה חכמה ונכונה כבר עם לקיחתה תוך הסתכלות למרחקים ארוכים, אך עדיין ניתן לפעול גם לגבי המשכנתא באופן נקודתי בהתאם לצורך או בהתאם לשינויים שישנם בשוק ובמגמות שישנן היום ולא נלקחו בחשבון קודם. מיחזור משכנתא והגדלתה הם הדרך לשנות את הסכום במידת הצורך אם זקוקים לסכומי כסף נוספים או לחילופין אם רוצים לסגור הלוואות אחרות באמצעות הגדלת סכום המשכנתא או רוצים לבדוק האם שינוי מסלולים והרכבם יסייע היום בהורדת סכום ההחזר הכולל. גם כאן יועץ משכנתאות יבחן יחד איתכם את המשכנתא הנוכחית ויעדכן אילו שינויים כדאיים.

עמיחי מרקס הוא יועץ משכנתאות בעל ניסיון רב בתחום ומסייע לזוגות רבים למצוא את הרכב המשכנתא המתאים ביותר

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here