קרדיט freepik

שאלת העיתוי של הגשת בקשת הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש, או לחזק את העסק הקיים מנקרת בראשם של יזמים, מתי הכי נכון לבקש? יעקב אלון מסביר:  

נקודת הבשלות של יזם צעיר שרוצה לפתוח עסק חדש ולבקש הלוואות בערבות מדינה מטרידה את ראשו של כל יזם, האם גיל 24 הוא הגיל הנכון? האם גיל עשרים הוא הגיל הנכון? האם אני מכן לפתוח עסק ולהתנהל האופן עצמאי בחיים, ללא בוס שישאל אותי האם ביצעתי פעולה זו או אחרת. זו שאלת השאלות. ונניח שאפתח עכשיו עסק, האם הוא יצליח? האם הבשילו התנאים להצלחה שלי? לעומת זאת השאלות שמטרידות את בעל העסק שרוצה לבקש הלוואות בערבות מדינה היא האם הגיע הרגע הנכון שלו לבקש הלוואות בערבות, שהרי הוא לא בטוח שמגיע לעסק שלו לקבל את ההלוואות שהוא צריך כל כך, האם העסק שלו יאפשר את מחייתו לאחר נטילת הלוואות בערבות מדינה שיעיקו על העסק שלו? האם התוכנית העסקית שלו היא מצוינת ומבטיחה לו את המשך קיומו של העסק לאור הצמיחה הצפויה? 

מתי כדאי לבקש הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש?

כל שכיר שמחליט לקחת את חייו למסלול חדש שבו הוא מאבד את תלוש המשכורת שלו, צריך לבדוק מספר נקודות שיאפשרו לו להחליט שזהו הרגע הנכון לבקש הלוואות לפתיחת עסק חדש, הנקודה הראשונה המשמעותית בבדיקה את התאמת הכישורים האישיים של היזם לעסק החדש, הרי ברור לחלוטין שאם החלטת לפתוח עסק של חנות קמעונאית בכל תחום, אזי אתה צריך לבדוק שאתה מכיר היטב את האזור של החנות שאותה אתה רוצה לפתוח, לבדוק שמאפייני הלקוחות מתאימים לאופי המוצרים שאתה רוצה למכור, הרי אם יזמת תפתח חנות בגדי ילדים יקרים באזור בו האוכלוסייה הכללית צמאה למוצרים זולים אזי סביר להניח שהעסק שלה לא יצליח, יש לבדוק שהמקום רוחש תנועה, אנשים לא מעוניינים לנסוע למקומות מרוחקים, אלא אם יש מוצר מאוד מיוחד ומאוד ספציפי שניתן למצוא אותו במיקום המרוחק, אתה צריך לבדוק שאכן אתה יודע לקנות את המוצרים מהספקים הנכונים, שהרי ברור שאם אתה לא קונה את המוצרים מ"יד ראשונה" אזי אתה משלם מחיר יקר, והרווחיות של העסק שלך היא בסכנה, הרי הלקוחות יודעים כמה בערך מוצר כזה עולה במקום אר, ואתה לא מעוניין להיתפס כ"יקרן" שמוכר מוצרים ביוקר והלקוחות עלולים להימנע מלהיכנס אליך לחנות מפחד שישלמו יותר, חובה עליך לבדוק את עצמך ולהבין האם אתה אדם מסודר שיכול לנהל עסק, הסדר בעסק הוא א-ב, בעל עסק שהוא אינו  מסודר ייכשל, יש על זה הרבה כתבות, ואל לך ליפול לבור זה בלי שתוכל לצאת ממנו. 

מתי כדאי לבקש הלוואות בערבות מדינה לחיזוק העסק? 

כל בעל עסק תוהה האם כדאי לו להיכנס לתשלומי הלוואות לעסק שיהיה קשה לו לשלם אותן, וכאן עליו לבדוק לפני כניסתו לתהליך של הלוואות בערבות מדינה לפיתוח העסק שבאמת יש לו צורך לפתח את העסק, האם באמת יש לו ביקוש למוצרים או שירותים שיגדילו את העסק שלו? שהרי אם תיטול הלוואות שאינן מפתחות את העסק הן יעיקו על התזרים החודשי שלך, ויורידו את רמת החיים שלך, בדיקה נוספת שעליך לבדוק היא יכולת ההחזר של ההלוואות לפי מנגנון העסק הפעיל היום , שהרי כל תכנית עסקי ותהיה הטובה יותר שתעשה כרוכה בסיכון, ולא בטוח שתממש אותה, ולכן עליך לבדוק מראש שנשאר לך מספיק כסף פנוי מידי חודש לשלם את ההלוואות החדשות, ניקח לדוגמא הלוואות של מאתיים אלף שקלים, על הלוואות כאלו נדרש לשלם סכום נמוך מארבעת אלפי שקלים בכל חודש, האם יש לך כסף חודשי פנוי לשלם? אם לא, אזי לא כדאי לבקש, נקודה נוספת חשובה היא לבדוק שהתוכנית העסקית שלך היא לוגית, ושבאמת ניתן לממש אותה, ושהיא לא חלום שיכול להישבר, כי אני בטוח שלא בא לך לשלם הלוואות שאינן נותנו תמורה הולמת לחיים הפרטיים שלך. נקודת המינוף של עסק היא לא פחות חשובה, ואפילו מכרעת בהחלטה האם כדאי לקחת הלוואות עכשיו, מינוף של עסק רגיל עומד בדרך כלל "ככלל אצבע" על ארבעים אחוז מהמחזור, זה אומר שאם ההלוואות החדשות יביאו אותך לחמישים אחוז מהמחזור, אז סביר להניח שהעסק שלך עכשיו עדין אינו בשל, וכדאי להמתין לפחות שנה, ורק אז לבקש הלוואות בערבות מדינה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here