כמעט כל אחד מגיע לצומת הדרכים בחייו בה הוא תוהה האם כדאי לו לקחת משכנתא מהבנק או ממקור אחר שתלווה אותו בשנים הקרובות או שמא להמשיך לגור בשכירות ולשלם כל חודש על דירה שאינה בבעלותו. שוק המשכנתאות בארץ הוא מגוון וישנן הצעות רבות שניתן לבחון אותן ולקבל משכנתא בתנאים נוחים וללא סיכונים מיותרים.

כל מי שהוא אזרח ישראל זכאי למשכנתא אך ישנם תנאים שונים שיש לעמוד בהם. מומלץ לפנות ליועץ בתחום ולקבל ממנו את כל המידע הדרוש על מנת להיות בטוח שבחרתם במסלול במתאים לכם ביותר. את היועצים השונים ניתן לפגוש בבנקים או דרך חברות פרטיות אשר מחזיקות צוות מיומן שמכיר את כל האפשרויות.

מתי מומלץ לפנות אל יועץ המשכנתא

היות ומדובר על השקעה מרכזית מאוד בחייו של כל אחד ואחת, כדאי שלא לבצע ניסויים וחשוב להכיר את כל הניואנסים שמתקיימים אגב לקיחת משכנתא מהבנק. במקרים רבים יהיה עליכם להגיע עם הון עצמי משלכם על ממנת להקטין את סכום המשכנתא ולקצר את תקופת ההחזרים העתידית.

  • בחנו את כל האפשרויות ואל תמהרו לבחור במסלול כל שהוא.
  • הסוד הוא בחינה של האותיות הקטנות שכן הן עלולות להיות מטעות למי שלא מבין את הנושא.
  • סוג הריבית – האם היא קבועה או משתנה. יש לכך חשיבות גדולה לטווח הארוך.
  • בסיס ההצמדה – יש לברר האם המשכנתא צמודה למדד או שהיא תלויה בריבית פריים.
  • מה היא פריסת התשלומים הצפויה. ישנם סוגים שונים של פריסות תשלומים והם יכולים להיות תשלום קרן וריבית באופן שווה, ריבית שפוחתת או החזרים אשר ידחו לסוף התקופה (הלוואת בלון).

אז מה כדאי לקחת בחשבון

יש לחשוב על ההכנסה הפנויה שלכם. אם אתם סבורים שהיא תפחת עם השנים מסיבות שונות אז אולי מומלץ ללכת על פריסת קרן שווה כאשר התשלומים קטנים עם הזמן. כדאי לתכנן את ההחזרים על פי הצפוי בעתיד ולא על פי מה שקורה בהווה. חשוב לדעת שלא כל מה שהבנק מציע הוא קדוש ומומלץ להתמקח על גובה הריבית והתנאים שסובבים  לקיחת משכנתא מהבנק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here