מה זה הלוואה לכל מטרה?

עד לפני שנים ספורות, היו הבנקים סוג של אוטוריטה בתחום ההלוואות. לקיחת הלוואה עבור מטרה באשר היא, הייתה כרוכה בבירוקרטיה רבה, בעמידה בתורים ולעיתים גם בתהליך ארוך ומייגע שסופו באכזבה בגלל שההלוואה עצמה לא אושרה. כיום עומדים בפני הלקוחות של כל הבנקים אפשרויות רבות לקבלת הלוואה לכל מטרה והאופציה של קבלת כספים באמצעות הלוואה חוץ בנקאית – פתוחה בפני קהל רחב הרבה יותר, לעומת הלוואות הניתנות מן הבנקים.

מיהו קהל היעד של הלוואה לכל מטרה?

באופן כללי ניתן להגיד כי הלקוחות של החברות המציעות הלוואה לכל מטרה הינם אנשים אשר הבנקים אינם מאפשרים להם לקחת הלוואה. לרוב אלו אנשים שנקלעו למצוקה כלכלית כלשהיא, אשר מעוניינים לקחת כסף בהלוואה בכדי לכסות את החובות ולהתחיל מחדש. הסכום שהם מקבלים מן החברה החוץ בנקאית מאפשר להם "לקחת נשימה", לחשוב מחדש על ההתנהלות הכלכלית שלהם ולפרוס את התשלומים באופן שיאפשר להם לנהל את החיים הפיננסיים שלהם בצורה אחרת. במקביל אליהם, רבים הם הלקוחות אשר יש להם מספיק כסף בחשבון, אך פשוט מעדיפים לקחת הלוואה חוץ בנקאית בכדי לא לערב את הבנק שלהם בהליך הזה, זאת על אף ש"על הנייר" הם כנראה כן היו מקבלים הלוואה בנקאית רגילה. ייתכן שההלוואה הזו תשמש אותם לרכישה של דבר מה בעלות גבוהה או לכיסוי חוב קטן ובכל מקרה – הם מבקשים שלא תהיה התערבות בנקאית באשר היא בתהליך קבלת ההלוואה.

איך מחליטים איזה סכום ללוות?

ככלל, מוטב לקחת את הסכום המינימלי הנדרש בכדי לכסות את הצורך. העניין הזה חשוב במיוחד עבור מי שממילא נמצא בבעיה כלכלית ולא יכול לעמוד בתשלומים גבוהים של הלוואה. עם זאת, לעיתים גם סכום גבוה יותר של הלוואה המיועדת למטרה מסוימת יכול לסייע כחלק מהליך תמיכה בעתיד הכלכלי של אותו האדם. חשוב לחתום על הסכם הלוואה הוגן, כזה שיאפשר מרחב כלכלי מספק עבור הלקוח ולא יעיק על ההתנהלות הכלכלית שלו במהלך התקופה של תשלומי ההחזר. כאשר ניתנת הלוואה לכל מטרה בתנאים טובים, היא עשויה לייצר אופק פיננסי  חדש וטוב יותר.

אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here