אז החלטתם להתקדם צעד אחד קדימה ולקנות דירה משלכם, לאחר ששנים נעתם בין שכירות אחת לשנייה והעברתם את מטלטלכם ממקום למקום. אבל אתם כבר יודעים מחברים שקנו דירה כי על מנת לרכוש דירה בארץ, יש צורך להשיג משכנתא לבית. לאורך השנים נוצרו כמה מיתוסים סביב המשכנתא, והיום ניתן לומר שקיימת חוסר וודאות רבה לגביה.

6 מיתוסים על משכנתא שכדאי להכיר

הנה לכם כמה דעות מקובלות על משכנתא לבית אשר התגלו כבלתי נכונות:

  • אפשר לקנות דירה ללא כסף, אם משיגים 100% משכנתא – מדובר במיתוס נפוץ, מכיוון שרבים חושבים שמדובר בהלוואה רגילה. למעשה, הבנק עלול שלא לאשר לכם משכנתא אם לא תצליחו להוכיח לו שיש ברשותכם סכום של 25% משווי הדירה לכל הפחות.
  • כשמלווים כסף מהבנק, מחזירים פי שניים – סכום הכסף שמחזירים לאחר ההלוואה הוא בדרך כלל הסכום הוא פי אחד וחצי מהסכום ששולם במשכנתא.
  • בני זוג שאינם נשואים לא יכולים לקבל משכנתא – זהו מצב שהיה בעבר, אך היום המצב שונה. גם אם לא נישאתם כדת משה וישראל ואתם עדיין חיים בזוגיות מאושרת, תוכלו לקבל אישור למשכנתא.
  • הבנק לא נותן משכנתא למי שיש מינוס בבנק – הבנק אוהב לעקוב אחר החשבון של הלקוחות שלו, בייחוד אם יש להם מינוס. אך אם יש לכם מינוס בגדר המותר, תוכלו לקבל אישור למשכנתא.
  • כדאי להתייעץ עם הבנקאי לגבי לקיחת משכנתא – לא תמיד. הבנקאי פועל מתוך אינטרסים, והוא מעוניין בכך שתשקיע במשכנתא על מנת לקבל אחוזים מהעסקה. אם אתם מעוניינים לקבל תשובות טובות יותר, כדאי להתייעץ עם יועצי משכנתאות.
  • לא נוכל לקבל משכנתא אם כבר לווינו כסף מהבנק – הבנק בודק את ההלוואות שלכם ומחשב את המשכנתא העתידית. אם אחרי כל החישובים הוא יגלה שאתם יכולים בהחלט להחזיר את המשכנתא, תוכלו לקבל את ההלוואה.

מדוע הבנק בודק אתכם בשבע עיניים

הבנק מעוניין להימנע ממשבר כלכלי, ולכן הוא בודק אם אתם זכאיים למשכנתא. כזכור, משבר משמעותי ביותר התרחש בשנת 2008 כאשר תושבי ארצות הברית אשר לקחו משכנתאות מהבנק לצורך רכישת דירה לא הצליחו לפרוע את ההלוואות האלה, ובכך יצרו חובות עצומים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here