כשם שאתם נעזרים ביועץ פנסיוני כדי לפתוח קרן פנסיה, כך כדאי לפנות לשירותיו של יועץ משכנתא במטרה לאתר את המשכנתא המתאימה לכם. אמת, אינכם מוכרחים לעשות זאת. בסופו של דבר אתם יכולים למצוא בחינם את החומר הדרוש לכם באינטרנט כדי לדעת כל מה שאתם צריכים על משכנתא. עניין הוא שפעולה זו עלולה לגזול מכם זמן רב, והמידע לגבי המשכנתאות אינו תמיד רלוונטי.

יועץ משכנתא – למה כן?

ההתלבטות אם לפנות ליועץ משכנתאות או לא כרוכה לא פעם בלבטים כלכליים. מטבע הדברים, איש מאתנו אינו מעוניין לשלם יותר. עם זאת, דווקא מי שבוחר להתייעץ עם יועץ משכנתאות יכול להרוויח רבות:

  • לחסוך בכסף – אמת, אתם משלמים עבור שירותיו של יועץ משכנתא, אך הכסף הזה מתקזז בתועלת שהוא מביא לכם, ואתם יוצאים נשכרים. יועץ טוב חוסך לכם זמן חיפושים רב, וזמן כידוע שווה לכסף.
  • להימנע מפני טעויות – אם אתם חדשים בתחום לקיחת משכנתאות, סביר להניח שאתם חשופים לטעויות יותר מאחרים. טעויות אלה יכולות לעלות לכם בכסף רב והרבה כאב ראש, ולכן טוב תעשו אם תפנו ליועץ משכנתאות.
  • אינכם מכירים את המושגים הפיננסיים – אולי אתם טובים בספורט או שיש לכם תואר בהנדסה, אבל כלכלה היא לא בהכרח התחום שלכם. לא כל שכן כאשר מדובר במשכנתא. אם אינכם רוצים לטרוח וללמוד את כל המושגים הפיננסיים המורכבים, כדאי לפנות ליועץ משכנתאות טוב.

בוחרים את היועץ

אם החלטתם ללכת על בטוח ולבחור ביועץ משכנתא, כדאי לפנות לאדם המקצועי ביותר. ראשית, חשוב לוודא שיש לו ניסיון בתחום וכי הוא עבר את ההכשרה המתאימה (אלה יכולים להיות קורסים בתחום ייעוץ משכנתאות). שנית, כדאי להגיע לפגישה הראשונית עם ידע מסוים בתחום המשכנתאות כדי לבחון את היועץ, לבדוק את הוא בקיא בתחומו ומעל לכל לשים לב לכימיה ולקשר שנוצא ביניכם. אחרי הכול, עם היועץ הזה תצטרכו לעבור דרך ארוכה עד שתגיעו למשכנתא המשתלמת עבורכם. ולבסוף, לא יזיק לכם לתשאל כמה חברים בסביבתכם הקרובה. אולי שניים או שלושה מהם פנו פעם אל יועץ משכנתאות ויכולים להמליץ לכם על אדם מהימן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here