קונים דירה? כך תממנו גם את העסקה היקרה ביותר

אנחנו מקבלים המון החלטות ומבצעים המון עסקאות, אבל רכישת דירה היא בהחלט העסקה היקרה מכולן. בהנחה שאין לנו את ההון הדרוש כדי לממן את העסקה הזו במלואה, אנחנו זקקים למשכנתא שתאפשר לנו להגשים את החלום ולעבור למשימה קצת יותר מהנה – עיצוב הבית החדש. רגע לפני שזה קורה, כדאי להבין מה האפשרויות שלכם ואיך בכלל תממנו דירה למרות שבקופת החיסכון יש סכום נמוך משמעותית מזה שהמוכר דורש.

מסלולי המשכנתא שצריך להכיר

באופן כללי אפשר לבחור היום משכנתא באחד מכמה מסלולים עיקריים. למשל, במסלול של ריבית קבועה וצמודת מדד, הריבית לא תשתנה לעולם אבל חשוב לזכור כי הקרן צמודה למדד המחירים לצרכן. במסלול של ריבית משתנה צמודת מדד (אתם בטח מנחשים), גם הריבית וגם הקרן צפויות להשתנות. מסלולים נוספים מאפשרים לכם לבצע שינוי כל שנה ללא הצמדה למדד או ל קבוע ריבית קבועה שאיננה צמודה, מה שיעזור לכם להימנע מהפתעות ולהגדיר סכום קבוע, אם כי מעט יותר יקר. אז מה באמת נכון לכם? ייעוץ משכנתאות מקצועי יעזור לכם לקבל החלטות, ועם הניסיון העשיר של אריאל אחון, זוהי בוודאי הדרך האידאלית לבחון את החלופות ולבחור את הטובה ביותר עבורכם.

קונים דירה? חשבו קדימה

עוד נושא שחשוב לקחת בחשבון לפני שבוחרים משכנתא עבור דירה למגורים, הוא תזרים המזומנים שלכם. במקרים רבים אנחנו מקבלים החלטות גדולות בלי לתכנן את הצעדים הבאים שלנו, למרות שהלוואה גדולה ומורכבת כמו הלוואת משכנתא צפויה לנגוס בתזרים שלנו מדי חודש. אם כן, כשאתם בוחרים תמהיל שמתאים לצרכים שלכם כדאי להבין איך הוא צפוי להשפיע על ההוצאות שלכם בשנים הבאות, האם הוא נכון ליכולת הכלכלית שלכם והאם זו הדרך המתאימה לכם באמת, גם עכשיו – וגם בעתיד הנראה לעין.

כבר יש משכנתא? אפשר למחזר

אם עברו כמה שנים טובות מאז שקיבלתם הלוואת משכנתא ואתם מוכנים לבצע שינויים מהותיים, מיחזור משכנתא יכול להיות פתרון אידאלי עבורכם. הוא חשוב בעיקר במצבים שבהם אתם מחפשים דרך פשוטה ונוחה להתמודד עם ההוצאות הבלתי צפויות – ולצמצם את גובה ההחזר החודשי שלכם או לחסוך בסך הכל הסכום אותו תשלמו לבנק תוך הקטנת השנים לתשלום או אפילו להגדיל את סכום המשכנתא. עם הליווי האישי והמקצועי של אריאל אחון תוכלו לבחון את כל החלופות שלכם, להבין את משמעות המיחזור ואת העלויות הנלוות אליו, ולפעול בצורה מושכלת וטובה יותר לטובת ההתנהלות הכלכלית שלכם. אתם מוזמנים לעשות את הצעד הראשון כבר עכשיו וליצור קשר באתר  www.arielmash.com או בטלפון 054-2668566.

הכתבה נכתבה בשיתוף  אריאל ייעוץ משכנתאות ופיננסיים

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here