עורך דין לענייני תביעות נגד בנקים ופשיטת רגל
מקור pixabay

פשיטת רגל יכולה להיות דבר לא נעים לכשעצמו. העובדה שהאמנו ופעלנו לטובת קידום עסק משלנו שתמיד חלמנו עליו ובשלב מסוים הוא גרם לנו להפסדים כלכליים רבים, עד כדי כך שלא נותרה לנו ברירה אלא להכריז על פשיטת הרגל. מלבד הקושי הנפשי בסיטואציה יש גם לחץ וקושי כלכלי, צורך בהסדרה של החובות מול הנושים השונים ומניעת הידרדרות גרועה יותר שתפגע משמעותית לא רק במצב הכלכלי של פושט הרגל אלא יכול להשפיע גם על מצב היחסים בבית ובמשפחה. על כן חשוב לשכור עורך דין המתמחה בתחום שילווה אתכם בתהליך, יסביר לכם כיצד להתנהג וייצג אתכם מול הבנקים, מול רשויות המיסים, מול בית המשפט ומול הנושים השונים שלהם חייבים כסף.

מהי חדלות פירעון?

חדלות פירעון היא מצב שבו אדם או בעל עסק לא יכולים לעמוד כבר בהוצאות החודשיות, בחובות שלו (של החברה) וסך נכסיו אינו עולה על סך החובות. במצב שכזה בכל חודש שעובר המצב הכלכלי יכול להידרדר למצב גרוע יותר ולכן חשוב מאוד להכריז על פשיטת רגל בהקדם האפשרי, לעצור את ההתדרדרות מבלי לצבור חובות כבדים יותר שיפגעו גם בנושים השונים. בעבר ההליך נועד בשם פשיטת רגל ליחידה או פירוק עבור חברה. המטרה של חדלות הפירעון היא לעזור לחייו להרוויח את חייו בחזרה וליהנות ממשלח ידו בסוף החודש, לפחות באופן חלקי עד אשר יסתיים תהליך חדלות הפירעון.

מדוע יש חוק שכזה?

החוק נועד עבור אנשים שנקלעו לסיטואציה כלכלית קשה ומצוקה כזו שהם לא יכולים לצאת ממנה בדרך הרגילה של הגדלת הכנסות וקיזוז החובות. במקרה כזה הם רק יחפשו היכן לקחת הלוואות כדי לכסות חובות או יחששו מאיומים עד כדי כך שהם עשויים גם להתדרדר לפשע או נטילת הלוואות לא חוקיות. כמו כן הם אינם תורמים לרווחה הכלכלית של החברה אלא רק נוטלים ממנה ולכן הם הופכים לנטל על החברה. החוק נועד להביא לשיקום כלכלי של אותו חייב, להסדיר כמה שיותר מחובות הנושים שיקבלו כמה שיותר מחלקם בחוב בפריסה לכמה שנים ולהחזיר את החייב למרקם החברתי והכלכלי הרגילים.

מה קורה במהלך ההליך?

עו"ד גלעד נרקיס ילווה אתכם בהליך חדלות הפירעון בכל צעד ובכל שלב. ההליך אורך בדרך כלל עד 4 וחצי שנים מאישור בית המשפט בהכרה במצב החייב כפושט רגל. במהלך תקופה זו יעביר החייב בכל חודש סכום מסוים לקופת הנושים שיחולק בין הנושים השונים להם הוא חייב כסף. בזמן זה יחולו על החייב מספר הגבלות כמו אי יכולת לצאת מהארץ, סימון חשבון בנק מוגבל, לא תהיינה אפשרות להשתמש בכרטיסי אשראי או שנים וכמובן החייב לא יוכל לפתוח עסק או להיות מנכ"ל או שותף בעסק. מצד שני, לאחר ההליך ייתכן ובית המשפט יפסוק להתיר חלק מהחובות של החייב ו"להחזיר לו את חייו בחזרה".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here