שוק הדיור בארץ מציע סוגים שונים של מגורים. הבנייה בערים שונות לא מפסיקה לרגע ושכונות גדולות הולכות ונבנות ברחבי הארץ. אמנם עובדה זו אמורה להיות גורם מרגיע למדי שצריך להעיד על ירידה במחירי הדיור, מאידך לא רק ההיצע הוא זה שקובע את המחיר וישנם גורמים נוספים כמו מיקום, מיסים שונים ואפילו המצב הביטחוני.

קניית דירה היא בסופו של דבר כורך המציאות ורב האנשים לא מתכנים לגור כל חייהם בדירה שכורה או אצל ההורים. זו גם הסיבה שבשלב כל שהוא כל זוג או משפחה עושה את דרכה  אל סניף הבנק ומבקשת הלוואת משכנתא.

מה כדאי לבדוק כשמבקשים משכנתא מהבנק

ישנן טיפים רבים שניתן להיעזר בהם כאשר אנו רוצים להכיר את נושא המשכנתא יותר לעומק או לפני קניית דירה. אתרי אינטרנט רבים מתיימרים לסייע לכם בהחלטה על איזו משכנתא ללכת אך יש לזכור שבסופו של דבר זו ההחלטה שלכם ושל הבנק שמעניק לכם את ההלוואה. ישנם מסלולים שונים שכל אחד מהם מביא אתו יתרונות וחסרונות:

  • מסלול ריבית קבועה אשר צמודה למדד הינו בעל אפס תנודתיות שכן מדובר על ריבית קבועה. ההצמדה למדד הינה עדיפה על הצמדה לשער החליפין וכך ההלוואה הופך ליותר יציבה. בכל מה שנוגע לקרן של ההלוואה אז אם מדובר על תקופה קצרה החוב יקטן כבר מההתחלה. מדובר על החזר חודשי קבוע לאורך כל תקופת ההלוואה.
  • מסלול משכנתא בריבית קבועה שלא צמודה למדד גם היא אינה תנודתית, הבנק יגלם בריבית את ההערכה שלו למדד ועל כן מדובר על ריבית גבוהה יותר. סכום הקרן יקטן החל מהחודש הראשון וההחזר החודשי יהיה קבוע. ישנה סבירות גבוהה לקנס שכן הריבית תהיה גבוהה יותר.

בניה של תמהיל נכון של המשכנתא כרוך בבחינה של סוגי המשכנתא השונים ושילוב שלהם בצורה המתאימה ביותר בשבילכם. ככל שתתייעצו יותר כך הסיכוי שלכם למשכנתא טובה יעלה באופן משמעותי. כדאי ליצור קשר עם יועץ המשכנתא של הבנק ולהעלות בפניו את הסוגיות השונות שקשורות בלקיחת משכנתא. חשוב לא למהר כך שלא תתרחשנה שגיאות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here