המילה "משכנתא" מפחידה רבים מאתנו. כאשר אנו שומעים את המילה הזו, אנו מדמיינים לעצמנו מצב שבו יש צורך לשם סכומי כסף גבוהים במשך שנים רבות. ואם לא די בכך, אז לפני שלוקחים משכנתא עלינו לשכנע את הבנק לתת לנו אותה. אך למרבה ההפתעה, יש בהחלט דבר כזה שנקרא משכנתא חסכונית. וככל שמתעמקים בה, מבינים עד כמה היא חסכונית בעצם.

הכול תלוי במסלול

בדומה לקרן פנסיה, גם בתחום המשכנתאות קיימים מסלולים שונים שיכולים להתאים לכם. מחובתם של פקידי הבנקים להציג עבורכם את המסלולים האלה, כדי שתוכלו לדעת בפני מה אתם עומדים. לדוגמה, ניתן לבחור מסלול צמוד מדד המאפשר לקבל תחזית החזר חודשי באופן צפוי. בדרך כלל ישנן גם הנחות על מסלולים כאלה. מעבר לכך, חשוב לבקש תחזית החזר צפוי למקרה שבו הריבית תעלה ולבדוק שתוכלו לעמוד בהחזרים כשזה קורה. באופן כללי, ניתן לשלב בין כמה מסלולי משכנתא, לעקוב אחריהם ולראות כיצד הם משפיעים על ההלוואה שלקחנו לאורך השנים. ולבסוף, כשבוחרים במסלול המתאים, לא מומלץ להסתכל רק על הריבית. חשוב גם לבחון שהמסלול יציב ומסוגל להעניק לנו ביטחון לאורך השנים.

ואם בכל זאת אנו מעוניינים להשיג משכנתא בריבית זולה?

יש אנשים שעבורם ההשקעה במשכנתא בעלת ריבית נמוכה היא עניין הכרחי. כדי להשיג את הריבית הנמוכה הרצויה, כדאי לבוא במשא ומתן עם הבנקים ולא להסכים להצעה הראשונה שמציעים לכם. חשוב לזכור שבשוק המשכנתאות קיימת תחרותיות רבה על קבלת הריביות הנחוצות, ולכן כדאי לבחון כמה שיותר אפשרויות עד שתגיעו להחלטה המתאימה לכם ביותר.

זכרו שאתם לא לבד

מעוניינים לקחת משכנתא משתלמת כדי לרכוש את בית חלומותיכם? לקיחת המשכנתא הנכונה היא אמנות לכל דבר ועניין, ולכן כדאי להתייחס אליה בכובד ראש. אם אתם חוששים לבצע החלטה מכריעה כל כך שתשפיע על חייכם לטווח הארוך, כדאי לפנות לחברה לייעוץ משכנתאות ולברר עמה את הנושא. כך תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שתקבלו את ההחלטה הנכונה, וזאת בלבד שתקבלו את כל המידע הדרוש לכם. כדאי לחפש יועץ מקצועי באתרי אינטרנט או לשאול חברים קרובים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here