לקוחות המעוניינים במשכנתא שהיא הלוואה לטווח ארוך ניגשים לבנקים ומתעניינים במסלולים המגוונים שהם מציעים ואכן הבנקים אינם הכתובת היחידה לקבלת משכנתא כיום ישנה אופציה נוספת לקבלת משכנתא והיא משכנתא חוץ בנקאית.

משכנתא חוץ בנקאית ניתנת על ידי חברות ביטוח ומימון חוץ בנקאית כגון כלל פיננסים, דלתא קפיטל, EMI ומנורה זהו שוק נוסף להלוואות המיועדות לרכישת נכסים בידי אנשים פרטיים גופים עסקיים, יזמים וחברי קבוצות רכישה שזקוקים למימון לצורך ביצוע פעולת אלו. פלח שוק נוסף שמתעניין בגיוס כסף באמצעות משכנתא חוץ בנקאית הם אנשים שסורבו לקבלת משכנתא מהבנק בשל היסטוריה כלכלית בעייתית בעקבות פתיחת תיק בהוצאה לפועל, חשבון בנק מוגבל, הכנסה נמוכה או לא יציבה, אף לקוחות אשר מבקשים הלוואה נוספת מעבר למה שהבנק כבר סיפק להם וסיבות נוספות.

הגופים המלווים הללו פחות יתעניינו בהיסטוריה הבנקאית של הלווה, אלא ביכולת ההחזר שלו, איכות הנכס, ערך הנכס עצמו והאם הוא ניתן לשעבוד.

סוגי משכנתאות חוץ בנקאיות יתרונות וחסרונות

ישנם שני סוגים עיקריים של משכנתאות. משכנתאות הניתנות לפרקי זמן קצרים ומשכנתאות הניתנות לפרקי זמן ארוכים עד ל-30 שנה, שתי אופציות אלה זמינות לכל לקוח, גם לאלה אשר קיבלו סירוב מהבנקים.

מסלולי משכנתאות חוץ בנקאיות עם תנאי החזר המשכנתא, בדומה לפעולתו של הבנק לפי חישובי ריבית למשל ריבית הצמודה לשערי מט"ח או המדד, על בסיס פריים, ריבית משתנה וריבית קבועה ועוד. לכם יש את הבחירה במסלול האידיאלי עבורכם.

היתרון באופציה זו שהיא מאפשרת לכם להשיג מימון לנכס מבלי לעבור את מסגרת האשראי בבנק, אינכם מושפעים מהבנק, אלא אתם רוכשים לעצמכם עצמאות כלכלית שתאפשר לכם להמשיך ולצמוח.

החיסרון של משכנתא חוץ בנקאית הוא שהיא יקרה יותר ברוב המקרים, ואינה מעניקה מימון מלא לקניית הנכס. עם זאת, סוג של מימון זה עשוי להיות שימושי עבור קבוצות רכישה וחברות עסקיות המעוניינים במימון לבניית מבנה או רכישת נכס, וכן עבור אנשים פרטיים אשר נתקלו בבעיות בקבלת משכנתא דרך הבנק המסחרי למשכנתאות.

תהליך לקיחת משכנתא חוץ בנקאית

  • הגוף הפיננסי בודק את הנכס ואת ערכו ולפיכך מאשר את גובה ותנאי המשכנתא.
  • משכנתא חוץ בנקאית מגופים פיננסים היא משכנתא בטוחה וללא סיכון, מדובר בגופים פיננסים המאושרים על ידי משרד האוצר ובנק ישראל, העומדים בנהלים ובחוקים שלהם.

חברות מובילות

  • דלתא קפיטל גרופ – דלתא קפיטל גרופ מציעה הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים ולאנשים פרטיים במגוון תנאים. בתחום המשכנתאות תזרים מזומנים לתקופה קצרה או בפריסת הלוואה בסכום גבוה לזמן ארוך למשל על פני עשר שנים או יותר.
  • כלל פיננסיים – כלל פיננסים המציעה משכנתא חוץ בנקאית מלאה, בגובה של עד 60% מערכו של הנכס ועד 80% במידה ומשלבים בין משכנתא חוץ בנקאית וביטוח משכנתא. המימון ניתן בדרך כלל כנגד שיעבוד הנכס במקרה של חוסר יכולת להחזיר את ההלוואה. מגוון מסלולי משכנתא.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here