מחזור משכנתא זהו תהליך החלפת משכנתא קיימת על נכס במשכנתא חדשה על אותו הנכס בתנאים שונים, בדרך כלל טובים יותר עבור נוטל המשכנתא.

בדרך כלל בעל נכס ממושכן יבצע מחזור משכנתא כדי להוזיל את סך תשלומי המשכנתא הכוללים לאורך חיי ההלוואה. בפרט, מחזור משכנתא משתלם במיוחד במידה ובעל הנכס מקבל הצעה למשכנתא בריבית נמוכה יותר ו/או בתנאי הצמדה אטרקטיביים יותר מאשר התנאים החלים על המשכנתא הקיימת. מכיוון שמדובר בעסקה פיננסית גדולה עד גדולה מאוד, כל הוזלה של שבריר האחוז עשוייה להסתכם בסכומי כסף נכבדים.

חיסכון כסף באמצעות מחזור משכנתא

בעל נכס ממושכן יכול לחסוך הרבה מאוד כסף ע"י מחזור משכנתא במצבים הבאים:

  • ניצול מצבי שוק המאופיינים בריבית נמוכה.
  • מעבר בין מסלולי משכנתא למסלולים משתלמים יותר עבורו לפי נתוניו האישיים ובנקודת זמן מסויימת: מסלול צמוד מדד בזמני אינפלציה נמוכה, מסלול ריבית משתנה בזמני צפי להפחתת ריבית, מסלול ריבית קבועה בזמני חוסר ודאות ומסלול צמוד מט"ח בזמני צפי לשינויי מטבע.
  • ניצול שינויים בשווי הנכס ההוני על מנת לשנות את אחוז המינוף על הנכס בהתאם לצרכי השקעה או צריכה של בעל הנכס.
  • התאמת גובה ההחזרים החודשיים של המשכנתא ליכולתו של נוטל המשכנתא, בין אם בהפחתתם על ידי הארכת המשכנתא ובין אם הגדלתם תוך קיצור אורך חיי המשכנתא.

ביצוע מחזור משכנתא הינו תהליך מורכב ובעל השפעה כלכלית מהותית על נוטל המשכנתא. ישנם מספר רב של גורמים המשפיעים על כדאיות וחוסר כדאיות של מסלולי משכנתא שונים הקשורים בתנאי השוק ובנתונים הפיננסיים העכשויים והעתידיים של הלווה. לכן, כדאי לשקול בכובד ראש כל החלטה לפני יישומה. במידת הצורך, ניתן להיעזר בבעל מקצוע.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here