אנשים רבים מסתפקים בפנייה אל יועץ המשכנתאות אשר עובד בבנק על מנת שהוא יבנה עבורם את תמהיל המשכנתא ומנהלים מולו משא ומתן לגבי גובה הריביות שישולמו בגינה. נקיטת פעולה זו אינה בהכרח לטובת נוטל המשכנתא מכמה סיבות: ראשית, נטילת המשכנתא היא עסקה כלכלית לכל דבר ולכל צד בעסקה יש אינטרסים שונים. הסתמכות על יועץ המשכנתאות אשר מקבל את משכורתו מהבנק שהינו הגוף שצפוי להרוויח מהעסקה שיעניק ייעוץ אשר האינטרסים של נוטל המשכנתא יימצאו בראש מעייניו היא בעייתית. למרות שדרישות הפיקוח על הבנקים הינם שהייעוץ הניתן בבנק יהיה אובייקטיבי, האם תוכלו לסמוך על חוות דעת של איש מכירות על המוצר שהוא מוכר?

שנית, שוק המשכנתאות הינו דינמי וגובה הריביות הנדרשות עבור משכנתאות משתנה חדשות לבקרים. אדם שאינו בקיא בשוק אינו יודע מהם התנאים הטובים ביותר שניתן להשיג בזמן מסויים ולכן הוא גם אינו יודע מה לדרוש במו"מ מול הבנק. כל הפחתה קטנה בגובה הריבית עשוייה להצטבר לסכומים של עשרות אלפי שקלים לאורך חיי המשכנתא. האם לא כדאי לשכור את שירותיו של איש מקצוע בתחום תמורת תשלום קטן בהשוואה לסכומי הכסף שהוא יוכל לחסוך עבורכם?

פתרון: ליווי התהליך עם יועץ משכנתאות פרטי מומחה

שכירת שירותיו של יועץ משכנתאות פרטי יכולה לסייע לנוטל המשכנתא בין אם הוא רוכש דירה ובין אם הוא בעל דירה ממושכנת אשר מעוניין למחזר את המשכנתא כדי לקבל תנאים טובים יותר.

יועץ משכנתאות פרטי מקבל את השכר עבור עבודתו מנוטל המשכנתא. לכן, על מנת לבצע את עבודתו נאמנה הוא צריך לשמור על האינטרסים של הלווה.

יועץ משכנתאות בעל ניסיון בניהול משא ומתן מול הבנקים למשכנתאות, מתמצה בריביות ובתנאים אשר ניתן לקבל בכל זמן נתון ובעל קשרים עם בעלי תפקידים במספר בנקים ולכן הוא בעל סיכוי גבוה להשיג תנאים טובים יותר בחוזה המשכנתא עבור לקוחותיו מאשר לקוח ממוצע אשר מנהל מו"מ מול בנקים למשכנתאות בפעם הראשונה בחייו לקבלת משכנתא.

עם זאת, הבחירה ביועץ מסויים היא לא טריוויאלית. חשוב לבחור ביועץ משכנתאות מנוסה, מקצועי ומומחה בתחום על מנת לוודא שהינכם מקבלים את השירות הטוב ביותר. גם תנאי התשלום ליועץ ניתנים למיקוח ואף ניתן למצוא יועצים אשר יקבלו את שכרם רק באם יעמדו בתנאים מסויימים. זאת יכולה להיות אינדיקציה לטיב היועץ ולאמינותו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here